- Dangerous
- HIStory
- Blood On The Dancefloor
- Invincible
Pora na "Bad".

Dyrektor artystyczny: Tony Lane i Nancy Donald
Zdjęcie na okładce: Sam Emerson
Typografia "BAD": Jeffrey Spear
13 lipca 1987 dyrektorzy wytwórni CBS (kupionej później przez Sony), spotkali się aby przedyskutować ostatnie szczegóły dotyczące następcy
wielkiego Thrillera.
Fotografia wybrana na okładkę Bad powstała pod wpływem inspiracji portretem aktorki Glorii Swanson , której twarz była zakryta woalką (1934 rok).
Zdjęcie to było natychmiast odrzucone przez prezesa Waltera Yetnikoffa *, który pracował między innymi z artystami takimi jak Bruce Springteena, The Rolling Stones, George Michael, Gloria Estefan i New Kids On The Block.


Powyższe zdjęcie zostało zastąpione innym, zrobionym przez fotografa Sama Emersona, które bardziej odpowiadało zawartości płyty i odkreślało wizerunek Michaela Jacksona.
Wkrótce po wydaniu płyty Thriller Michael wycofał się w cień, mówiło się, że sława męczy go i przeraża. Tymczasem, w 1984 roku zaczynały dopadać go pierwsze symptomy choroby zwanej vitiligo. Na jego skórze zaczęły pojawiać się małe odbarwienia.
Po zabiegu medycznym, a nie-jak sie często mówi, operacjach plastycznych- Jaskson nie był już taki sam. Jego wizerunek również sie zmienił, teraz artysta wydawał się być bardziej agresywny, w stroju charakterystycznym dla późnych lat `80.

Fotograf Emerson był odpowiedzialny za zdjęcia Michaela podczas prawie całej ery Bad, łącznie z trasami koncertowymi Bad oraz Dangerous. Do niego należą zdjęcia Michaela z początków koncertów, wykorzystane do stworzenia statui na HIStory oraz wszystkie wykonane przy videoclipie Black or White użyte później w książce Dancing the Dream (również to na okładce).

Zdjęcie Sama Emersona było bardzo sugestywne, Michael jest w stroju z videoklipu do pierwszego singla tej płyty. W krótkim filmie Bad Michael pokazuje się w czarnych spodniach i bluzie, całych w metalowych ozdobach, klamrach, guzikach i sprzączkach. Wszystko to dało koniec wizerunkowi grzecznego Michaela. Nowy look szybko obiegł świat. Michael Jackson, którego wszyscy znali, nie istniał.
Od tego momentu rozpoczęła sie polemika na temat biało-czarnego artysty, operacji i kremów, która go być może przerosła.
Główna ideą było wydobycie jego sylwetki nowego Michaela, użyto więc białego tła, by nic go nie mogło przyćmić.
W prawej górnej części umiejscowiony jest tytuł płyty Bad i wertykalnie ułożone nazwisko artysty po prawej stronie : Michael Jackson. Litery są dziełem Jeffreya Speara, rysownika z Virginii (USA). Litery, które tworzą wyraz BAD w kolorze czerwonym, przywodzą na myśl te pisane sprayem na murach (jedna ze scen w videoklipie również się do tego odnosi). Litery układające się w MICHAEL JACKSON napisane są czcionką arial lecz jeśli przyjrzeć się literom C z Michael i C, S, O z Jackson, na specjalnej edycji płyty z 2001, widać, że odbiegają one wyglądem od reszty**. Na pierwszej wersji płyty wszystkie litery sa napisane w taki sam sposób.
Okładka "Bad" była inspiracja dla innych. Na okładce czasopisma Mad (numer 277, marzec 1988) pojawia sie postać przypominająca Michaela. Innym przykładem jest artysta, aktor i piosenkarz Weir Al Yankowic, który stworzył album i videoclip Fat parodiujący Bad Michaela Jacksona.


Ponadto, jedna z głównych postaci kreskówki The Simpsons, Bart Simpson, okazuje się być wielbicielem artysty, pojawia sie on w finalnej części videoklipu Black or White (plan Michael Jackson I Love Man ).

Zdjęcia w książeczce dołączonej do Bad, na których MJ jest ubrany w całości na czarno w ośmiu różnych odsłonach o nieproporcjonalnych formach. Należą one do fotografa Matthewa Rolstona, a to na którym Michael jest sam, ze skrzyżowanymi ramionami, zostało wykonane przez Grega Gormana i użyte później do singla I just can`t stop loving you
Powyższy tekst to moje tłumaczenie z tej strony:
http://www.lacortedelreydelpop.com/artedetapa3.htm
Wszelkie sugestie jak to ulepszyć mile widziane.
*Walter Yetnikoff to ten, który się zdenerwował, że MTV nie chce puszczać teledysków czarnoskórego Michaela (z wikipedii: prezes CBS Records Walter Yetnikoff wściekł się i ostrzegł MTV: "Puszczam wszystko co mamy, wszystkie nasze produkty. Nie zamierzam dawać wam więcej teledysków. I, kurwa, zamierzam publicznie powiedzieć o fakcie, że nie chcecie grać muzyki czarnego gościa"[99]. Jego twarde stanowisko i retoryka podziałały; MTV wycofało się i zaczęło transtmitować "Billie Jean", zapoczątkowując dynamiczną współpracę z Jacksonem na długie lata.)
**Ja nic nie widzę
