Konie i jeździectwo

Miejsce na tematy zupełnie nie związane z Michaelem Jacksonem. Tutaj możesz luźno podyskutować o czym tylko masz ochotę. Jedynie rozmowy te muszą być oczywiście kulturalne :) Zapraszam MJówki do pogawędek.
Awatar użytkownika
verter

Konie i jeździectwo

Post autor: verter »

Mam ochotę spróbować jazdy konnej (w przeszłości miałem okazję zrobić parę kółek ale jak byłem dzieckiem nenene ) Orientujecie się może, czy mogę iść do stadniny i np. wykupić godzinę jazdy jeśli nie mam żadnego doświadczenia? Będę musiał przejść jakieś szkolenie?
Zawsze podobało mi się jeździectwo, dziadek był kawalerzystą podczas kampanii wrześniowej. (Mam nawet szablę na ścianie)
"To be alone is to be different, to be different is to be alone"
Suzanne Gordon

Moja generacja
Awatar użytkownika
viva201

Post autor: viva201 »

będziesz musiał przejść taki "mini test" chodzi o postawe na koniu jak sie trzymasz co potrafisz co robisz zle a co dobrze...i kilka ważnych informacji ale jeżeli jezdziłes już SAM konno to tego sie nie zapomina więc powodzenia:)
Obrazek
Awatar użytkownika
la_licorne

Post autor: la_licorne »

viva201 pisze:będziesz musiał przejść taki "mini test" chodzi o postawe na koniu jak sie trzymasz co potrafisz co robisz zle a co dobrze...i kilka ważnych informacji ale jeżeli jezdziłes już SAM konno to tego sie nie zapomina więc powodzenia:)
No dokładnie :) Jeśli już jeździłeś, np. w zastępie i masz opanowane przynajmniej dwa chody ;-) to bardzo możliwe, że dokoptują Cię to innych osób na ujeżdżalni. Jeśli jesteś całkiem początkujący to z reguły zaczynasz od lekcji na lonży, żeby ćwiczyć dosiad. Często też łączy się te dwie rzeczy, podczas jednej jazdy masz i lonże i jazdę w zastępie albo ewentualnie solo ;-) .

A ogólnie to wydaje mi się, że najlepiej zaufać swojemu instruktorowi, a jeśli nie jest się pewnym swoich umiejętności, to zacząć od lonży, jeśli będzie Ci dobrze szło to instruktor Cię odepnie po prostu. :)