shamona pisze:Czy może ktoś zinterpretować tekst tej piosenki ? Nie przetłumaczyc dosłownie, tylko według Was, co Lennon miał na myśli ?
Zamiast 
Ease On Down The Road.
Tekst tygodnia:
Come Together  
Album: Moonwalker (1988) 
Autor piosenki: John Lennon, Paul McCartney
Obejrzyj z YT
Trochę historii:
W latach 80-tych Michael nabył prawa do piosenek Beatlesów. Przez pierwsze lata stał na straży utworów, kiedyś jednak podsłuchał, jak jego inżynier dźwięku majstrował przy 
Come Together i wtedy zdał sobie sprawę, że to jego ulubiona kompozycja Beatlesów i postawił nagrać swoją wersję. 
W planach po raz pierwszy piosenka miała ukazać się na ścieżce dźwiękowej do filmu 
Szybki Jak Błyskawica, ale pomysł ten zablokowała wytwórnia płytowa Michaela. Utwór miał też się ukazać na składance 
Decade 1980-1990, ale płyta w końcu się nie ukazała. 
Po raz pierwszy kompozycję można było usłyszeć w 
Moonwalkerze w 1988 roku. Piosenka ma o tyle wyjątkowy wydźwięk w filmie, jako że w obsadzie pojawił się syn Johna Lennona, Sean, który ogląda Michaela zza kulis. Film 
Moonwalker rozpoczyna się piosenką 
Man In The Mirror, w której pojawia się zdjęcie Lennona z podpisem 
remember love? Co ciekawe, klawiszowiec Michaela na video pojawia się w maziach, przywołujących skojarzenia z bielactwem, na które chorował Michael. Ciekawe w zderzeniu z wersem piosenki 
You can feel his disease.
Ostatecznie utwór znalazł się jako b-side na singlu 
Remember The Time w roku 1992, i w nieco skróconej wersji na albumie 
HIStory w 1995 roku.
Come Together napisał przede wszystkim John Lennon, ale podpisana jest jako Lennon/McCartney. Piosenka otwiera album 
Abbey Road, z 1969 roku. Pojawiła się na singlu z tzw. podwójną stroną A, z utworem 
Something, osiągając #1 Billboardu i #4 w UK.
Lennon pisząc 
Come Together, zaczerpnął inspiracji z przegranej kampanii wyborczej  Timothy Leary'ego na gubernatora stanu Kalifornia prowadzonej pod hasłem: 
Come together, join the party w opozycji do Ronalda Reagana, która skończyła się nieoczekiwanie, kiedy Leary trafił do więzienia za posiadanie marihuany. 
Uważa się, że poszczególne strofy w podtekstach odnoszą się do członków zespołu. I tak: 
he's one holy roller to aluzja do uduchowionego George'a Harrisona, 
he got monkey finger, he shoot Coca-Cola do Ringo- zabawnego Beatlesa, 
he got Ono sideboard, he one spinal cracker do samego Lennona, 
got to be good-looking 'cause he's so hard to see do Paula. Istnieje też pogląd że Lennon stworzył kolejny sarkastyczny autoportret i cały utwór odnosi się do jego osoby. W piosence pojawia się powtarzane w kółko słowo 
shot śpiewane przez Lennona, jednak kiedy rozłożono utwór na poszczególne ścieżki, wyraźniej słychać że John śpiewa 
shoot me (zastrzel mnie).
John Lennon wykonał 
Come Together podczas swojego 
Live in New York City- ostatniego pełnowymiarowego koncertu przed tragiczną śmiercią. Koncert był dostępny dopiero w 1986 roku.  
Michael Jackson nabył prawa do piosenki w 1985 roku, wraz z innymi 250 utworami The Beatles. 
W połowie lat 80-tych ATV Music Publishing i Pye Records były wystawione na sprzedaż. Kilka lat wcześniej Michael Jackson wraz z Paulem McCartneyem nagrali trzy utwory w duecie. Michael zamieszkał wtedy u Paula i jego żony Lindy, zaprzyjaźniając się z nimi. Jednego wieczora Paul pokazał Michaelowi książeczkę ze spisem wszystkich utworów, do których miał prawa wydawnicze. Wytłumaczył, że jest to sposób na zdobycie dużych pieniędzy. Michael odpowiedział, iż pewnego dnia kupi piosenki The Beatles. 
Świetnie. Niezły dowcip- zaśmiał się McCartney. 
Krótko później adwokat Michaela, John Branca poinformował Michaela, że piosenki Beatlesów (katalog 
Northern Songs) są na sprzedaż. Pomimo przestrogi że w momencie przystąpienie do negocjacji wchodzi w rywalizację, Michael pozostał zdecydowany w kwestii zakupu. Branca skontaktował się z adwokatem McCartneya czy chce złożyć ofertę kupna. Adwokat Paula powiedział że nie, bo są 
za kosztowne. McCartney już wcześniej przymierzał się do kupna katalogu 
Northern Songs wraz z wdową po Johnie Lennonie, Yoko Ono w 1981 roku, za 20 milionów $- każdy z nich miał złożyć się po połowie. Ono odmówiła twierdząc że cena jest zbyt wygórowana. Nie chcąc wydać samemu 20 milionów $, Paul odpuścił sobie zakup. 
Po miesiącach negocjacji Branca zamknął je i nabył prawa w imieniu Michaela Jacksona za 47.5 miliona $. Dochody z piosenek Beatlesów okazały się z czasem wysokie. Przykładowo, jak 
Yesterday rocznie przynosi 100 000$, 1/4 należy się Paulowi, 1/4 spadkobiercom Johna, a 1/2 wydawcy- w tym przypadku Michaelowi. A 
Yesterday jest w stanie rocznie wygenerować nawet wyższe sumy. Wydawca poza tym kontroluje użycie piosenek w reklamach, filmach i występach scenicznych. Michael zgodził się umieścić piosenki w 
reklamach twierdząc że dzięki temu nowe pokolenie fanów pozna i będzie cieszyć się tą muzyką. McCartney, który sam użył piosenek Buddy Holly'ego, do których ma prawa, do reklam, był 
rozczarowany. Twierdził, że wdowa po Buddy'm się zgodziła, a Beatlesi nigdy nie wyrażali zgody się na reklamy, choć mieli intratne propozycje. W 1990 roku spotkał się z Michaelem, 
żaląc się że nie ma praw do piosenek. Michael powiedział mu że nie chciał nikogo skrzywdzić, co Paul odczytał za dobrą monetę. Gdy adwokat Michaela zapytał go nazajutrz, czy to prawda że zgodził się by Paul otrzymywał więcej z tantiem, Jacksona to zezłościło. 
Jeśli nie chciał zainwestować 47.5 miliona $ w nabycie praw do własnych piosenek, to nie powinien teraz się na mnie żalić. Nie dostanie ode mnie wyższych tantiem, póki ja nie dostanę do niego czegoś w zamian. Paul McCartney w tamtym czasie był jednym z najbogatszych muzyków na świecie, z majątkiem wartym 560 milionów $ i dochód z tantiem w wysokości 42 milionów. 
Yoko Ono była zadowolona z takiego obrotu sprawy i nazwała to błogosławieństwem. W wypowiedzi z 1990 roku stwierdziła, że 
biznesmeni którzy nie są artystami nie mają takiej świadomości, jaką ma Michael. On kocha te piosenki. Jest bardzo troskliwy. Dodała, że gdyby z Paulem nabyła prawa, byłyby one kością niezgody, a nikt z  nich tego nie potrzebował. 
Gdyby Paul miał te utwory, ludzi by mówili: "Paul wreszcie ma Johna w garści", gdybym ja je miała, mówiliby: "O! Ta wiedźma znowu uderza". 
W 1995 roku Michael Jackson przyjął ofertę odstąpienia 50% udziałów w katalogu ATV, który obejmuje nie tylko prawa do piosenek Beatlesów, ale też innych artystów (więcej 
tu), za sumę 90 milionów $. Z tego podziału Michael wyłączył prawa do swoich piosenek. W ten sposób spółka MJ/Sony stała się trzecim największym wydawcą muzycznym na świecie. Później reprezentanci Sony ponawiali wielokrotnie próbę wykupienia od Jacksona połowy jego udziałów za 250 milionów $, ale Michael odmawiał twierdząc, że jego udziały nie są i nigdy nie będą na sprzedaż. W 2006 roku adwokat, Thomas Mesereau wycenił prawa do piosenek Beatlesów i resztę katalogu ATV na sumę między 4 a 5 miliardów $. 
W ubiegłym roku wznowiono wszystkie płyty Beatlesów. Ma się też ukazać gra komputerowa z członkami zespołu i muzyką z płyt.  
Decyzję zakupu praw do piosenek Beatlesów chwaliło wielu fachowców zajmujących się biznesem. Jeden z nich, Ivan Thornton, który współpracował z Jacksonem, wspomniał o zmyśle biznesowym Michaela: 
Jego dryg do biznesu był fascynujący. Pojawiał się na spotkaniach z bankowcami i ludźmi z Wall Street i wystarczyło, bym raz wytłumaczył mu ich żargon, by załapał. Bez specjalistycznej edukacji, jego  samorodny talent rządził!
ATV ma swoją stronę, nawet z 
polskim odnośnikiem. 
Jeden z rozdziałów autobiografii Michaela Jacksona, 
Moonwalk, nosi tytuł na cześć jednej z piosenek The Beatles, 
All You Need Is Love. Michael w książce stwierdził, że według niego ta kompozycja mogłaby być hymnem ludzkości. 
Aphrodite Jones, autorka książki 
Michael Jackson Conspiracy sugeruje, że oskarżenia przeciwko Michaelowi w 2003 roku mogły mieć na celu wyłudzenie udziału w prawach do piosenek Beatlesów którymi Michael Jackson dysponuje.
 Here come ol' flat top
Here come ol' flat top
He come groovin' up slowly
He's got Joo Joo eyeball
He one holy roller
He got hair down to his knees
Got to be a joker he just do what he please
He wear no shoeshine
He's got toe jam football
He's got monkey finger
He shoot Coca-Cola
He say "I know you, you know me"
One thing I can tell you is you got to be free
Come together right now over me
He bag production
He's got walrus gumbo
He's got Ono sideboard
He one spinal clacker
He got feet down through his knees
Hold you in his arms till
You can feel his disease
Come together right now over me
He roller coaster
He's got early warning
He's got muddy water
He one Mojo filter
He say "One and one and one is three"
Got to be good looking 'cause he's so hard to see
Come together right now over me
Zróbmy to razem
tłum. Speed Demon/anialim
To znowu on, ze swoim starym fryzem 
Porusza się powoli 
Ze swoim kalejdoskopowym okiem 
Cholerny krętacz 
Ma włosy po same kolana 
Musi być wesołkiem, robi to, na co ma ochotę 
Nie nosi wypucowanych pantofli 
Ma wciśniętą w nogi futbolówkę 
Do tego małpie palce 
Strzela sobie niejedną Coca-Colę 
Powtarza: "Znam ciebie, a ty mnie" 
Jedno mogę ci powiedzieć, musisz być wolny 
Zróbmy to razem 
W tej chwili 
Ty i ja 
Ten zajmuje się produkcją 
Ma kalosze ze skóry morsa 
Oraz kredens Ono
I połamany kręgosłup 
Stopy przebiegają mu przez kolana 
Jak tylko siądziesz w jego fotelu 
To czujesz jego chorobę 
Zróbmy to razem 
W tej chwili 
Ty i ja 
Zróbmy to razem, kochanie 
Zróbmy to razem, kochanie 
Zróbmy to razem 
Zróbmy to razem 
Bawi się w najlepsze 
Od początku ma uprzedzenia 
Jest jak mętna woda 
Nie rusza go Mojo 
Powtarza, że "jeden plus jeden plus jeden daje trzy" 
Niezły z niego przystojniak 
Bo ciężko go dostrzec 
Zróbmy to razem 
W tej chwili 
Ty i ja 
Zróbmy to razem, kochanie 
Tak, chcę tego 
Więc zróbmy to razem 
Po prostu zróbmy to, tak 
Po prostu zróbmy to, tak
Aksiwojm Ogenzcoroget Nmyh?